این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک EIP دقیقاً چیست؟ مفهوم پورتال اطلاعات سازمانی ساده است: یک نقطه‌ی ورود منحصر به فرد و متجانس برای همه‌ی منابع اطلاعاتی سازمان

در حالیکه بسیاری از شرکت‌ها قصد پیاده‌سازی یک راه‌حل EIP را دارند، سردرگمی درباره‌ی معنای دقیق اصطلاح پورتال همچنان ادامه دارد. در این تحقیق، ما این سردرگمی را روشن کرده، فواید EIP ها را برجسته نموده، بازار پورتال را بررسی کرده و توصیه‌هایی برای پیاده‌سازی راه‌حل EIP به شما ارائه خواهیم نمود.
اصطلاح منبع به اسناد، داده‌های ساخت یافته و بدون ساختار و نتایج فرآیندها یا برنامه‌های کاربردی سازمان (ERP, CRM, BI, …) اشاره می‌کند. این منابع می‌توانند توسط کاربر شخصی شده و بسته به اینکه آن کاربر یک کارمند، مشتری یا همکار باشد، کنترل گردند.

پورتال اطلاعات سازمانی چیست؟

مفهوم یک پورتال ساده است: پورتال یک نقطه‌ی ورود منحصر به فرد و متجانس برای همه‌ی منابع اطلاعاتی سازمان می‌باشد.
اصطلاح منبع به اسناد، داده‌های ساخت یافته و بدون ساختار و نتایج فرآیندها یا برنامه‌های کاربردی سازمان (ERP, CRM, BI, …) اشاره می‌کند. این منابع می‌توانند توسط کاربر شخصی شده و بسته به اینکه آن کاربر یک کارمند، مشتری یا همکار باشد، کنترل گردند.

پورتال اطلاعات سازمانی EIP

پورتال اطلاعات سازمانی EIP

شکل ۱٫ معماری پورتال

EIP شبیه به صفحه‌ی اول یک وب سایت به نظر می‌رسد، که قادر به گروه‌بندی منابع گوناگون با یکدیگر می‌باشد. کاربر فقط به یک مرورگر وب ساده نیاز دارد، جایی که در گذشته چندین برنامه‌ی کاربردی تخصصی مورد نیاز بود.

پورتال اطلاعات سازمانی EIP

پورتال اطلاعات سازمانی EIP

شکل ۲٫ ارزیابی وب

شاید این مقاله هم به دردتان بخورد  مطالعه‌ای در مورد تاثیر شکست‌های متعدد بر همگرایی OSPF

مایل به برپایی یک پورتال اطلاعات سازمانی هستید؟

از آنجا که تعداد رو به افزایش و متنوعی از افراد از وب به منظور دسترسی به یک طیف بسیار گسترده‌ای از منابع اطلاعاتی استفاده می‌کنند، کار یک EIP مدیریت این تنوع، و یکپارچه‌سازی منابع اطلاعاتی به گونه‌ای که برای کاربر نهایی معنادار و مفید باشد، است. به طور خلاصه، یک EIP تلاش می‌کند تا نگاهی متحد از مطالب و برنامه‌های کاربردی وب با یک واسط کاربری فراهم نماید.
به طور تاریخی، سایت‌هایی که به عنوان پورتال مورد ارجاع قرار می‌گیرند از طریق اینترنت بر روی وب سایت‌هایی ظاهر می‌شوند که تلاش می‌کنند تا اطلاعاتی مفید برای عموم مردم با ارائه‌ی امکان جستجوی طبقه‌بندی شده یا متنی بر روی این اطلاعات گردآوری نمایند. آنگاه، نیازمندی‌های اینترانت (B2E) همراه با مفاهیمی از سرمایه‌گذاری دانش (مدیریت دانش)، که هدف آن تقویت پویایی شرکت از طریق محتوای به اشتراک گذاشته شده (فایل‌های ایستا، اطلاعات آماری یا انبار داده‌ای) می‌باشد، آغاز به ظهور نمود. با افزایش تقاضای عمومی، محتوای پویا، به منظور به دست آوردن مشتریان جدید (B2C) و جهت ارائه‌ی برخی اطلاعات محدود به کاربر (مانند قیمت، صورت‌های مالی و …) بر روی اینترنت، توسعه پیدا کرد.
با گسترش اینترنت، سازمان‌هایی که دارای پورتال وب بودند حالا خود را در یک یا چند تا از این موقعیت‌ها می‌دیدند:

  • به منظور همساز کردن (تطبیق) سریع‌تر یک جمعیت در حال افزایش (کارمندان، همکاران، مشتریان، تأمین کنندگان …)، برخی شرکت‌ها تصمیم گرفتند تا راه‌های مختلف دسترسی (چندین وب سایت و فناوری) را تکه تکه کنند. این امر هزینه‌های تعمیر و نگهداری برای سایت‌های مربوطه را بالا می‌برد.
  • جهت کاهش هزینه‌های IT برخی شرکت‌ها تصمیم به تعمیم دادن واسط‌های کاربری گرفتند، و اغلب فراموش کردند که این عدم شخصی سازی منجر به این خواهد شد که کارآمدی گروه‌های مختلف کاربری کمتر شود (یا حتی آنها را دلسرد کند).
  • برخی شرکت‌ها به منظور ارائه‌ی سریع‌تر خدمات خود، از راه‌حل‌های سنگین وزن استفاده می‌کنند (به عنوان مثال، EDI و ERP نقطه به نقطه). این گزینه به تدریج یکپارچه‌سازی کلی سیستم اطلاعاتی یک سازمان را پیچیده (و یا حتی تضعیف) می‌نماید.
    در هر زمینه‌ای که باشد، یافتن اطلاعات مختصر و مفید بر روی یک پورتال می‌تواند یک کابوس شبانه باشد. یک شکایت رایج، منابع بدون استفاده و بد واجد شرایط شناخته شده‌ی بسیار زیاد، می‌باشد. مشتریانی که پیش از این شروع به نصب یک EIP نموده‌اند می‌گویند، “تعداد سایت‌ها و فناوری‌ها لازم به ذکر نیست”.
    گروه‌افزار، اینترانت‌ها و تمایل رو به رشد به سمت مدیریت دانش، منجر به تعداد انبوهی از مطالب و برنامه‌های کاربردی شده که کاربر را در دریایی از فرآیندهای گیج کننده غرق می‌کنند. اطلاعات اغلب بیش از حد درهم و برهم و پراکنده است (و این بر روی اینترنت حتی بدتر نیز می‌باشد).
    با این حال، اطلاعات و برنامه‌های کاربردی برای پردازش اطلاعات مانند ERM, CRM, BI و غیره وجود دارند. اما وعده‌های چشمگیر و قابل توجه در مورد افزایش تولید، بازگشت سرمایه و کارآیی همیشه درست نیستند. تصمیم گیرندگان به ندرت به طور مستقیم تجربه‌ی استفاده از برنامه‌های کاربردی مدیریت دانش یا بک آفیس (پشت صحنه‌ی سازمانی) را دارند.
شاید این مقاله هم به دردتان بخورد  تکنولوژی گروهی و بهینه‌سازی فاخته تخصیص منابع رایانش ابری

 

این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درباره احسان رضایی

سفارش ترجمه آنلاین خدمات ترجمه مقاله isi به صورت فوری کاهش هزینه و زمان در سفارش ترجمه آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *