برنامه‌ریزی آرمانی

این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چکیده: این مقاله تحلیل برنامه‌ریزی آرمانی و بازده دارایی‌های جاری می‌باشد. در این مقاله یک مدل برنامه‌نویسی خطی برای تعیین تخصیص بهینه‌ی دارایی‌ها به منظور به حداکثر رساندن سود ارائه شده است. این مدل بر اساس محدودیت‌هایی است که سیاست‌ها و مرزهای قانونی فعالیت‌های بیمه‌گر منعکس می‌کند. یک شرکت مدل با دارایی‌هایی معادل با ۱۰۰ میلیون Rs به عنوان بیمه‌گر عمل نمود.

 

 

معرفی برنامه‌ریزی آرمانی

بیمه‌ی خط شخصی به معنای پوشش خطرات شخص و اموال افراد یا گروهی از افراد یا مسئولیت (بدهی) توسعه بر آنها می‌باشد. بیمه‌ی اشخاص از میان سایر موارد می‌تواند شامل حوادث شخصی، Mediclaim، بیماری بحرانی، طرح آموزش و پرورش آمارتیا باشد.

بیمه اموال می‌تواند شامل سرپرست خانوار، طرح اسکان، اتومبیل و غیره باشد. بیمه‌ی مسئولیت می‌تواند شامل مسئولیت توسعه یافته بر روی یک فرد ناشی از اقدامات / عدم اقدامات او یا خارج از عمل بودن حرفه‌ی او، نظیر مسئولیت فردی، غرامت حرفه‌ای برای یک دکتر/ وکیل و غیره.

از آنجاییکه ملّی‌سازی شرکت ما با وظیفه‌ی بردن کسب و کار بیمه‌ی عمومی به بخش‌های روستایی به جلو حرکت می‌کند، لذا هدف اجتماعی خدمت به نیازهای اقتصادی در جهت منافع بخش‌های ضعیف‌تر جامعه را در نظر نگه می‌دارد.
به منظور فراهم کردن حفاظت مالی در برابر از دست رفتن دارایی‌های درآمدزای کوچک آنها با توجه به وقوع حوادث اتفاقی، شرکت کا تعدادی سیاست‌های بیمه‌ای ابداع نمود که به طور خاص برای مردم روستایی و بخش ضعیف‌تر جامعه‌ی شهری طراحی شده‌اند.

بیمه‌ی صنعتی شاخه‌ی دیگری از بیمه‌ی غیر زندگی است که خطرات مختلفی که صنعت با آن مواجه می‌شود را پوشش داده و منجر به ثبات رشد فعالیت صنعتی می‌گردد. این بیمه‌ها می‌توانند به طور گسترده به دو گروه اصلی تقسیم شوند به عنوان بیمه‌ی پروژه و بیمه‌ی عملیاتی. دو شکل پایه از بیمه‌ی پروژه عبارتند از بیمه‌ی تمام خطرات ساختمان و بیمه‌ی تمام خطرات پیمانکار.

سیاست‌های بیمه‌ی عملیاتی که به طور رایج انتخاب می‌شوند عبارتند از سیاست آتش‌سوزی، سیاست بیمه‌ی ماشین‌آلات، سیاست بیمه‌ی تجهیزات الکترونیکی، و سیاست ضرر متعاقب (آتش). تکیه‌گاه اصلی اقتصاد ما انواع فعالیت‌های تجاری و بازرگانی، پوشش معاملات، حمل و نقل، بانکداری و غیره می‌باشد.

این سازمان‌ها در معرض خطراتی هستند که می‌توانند به عنوان از دست رفتن یا آسیب به اموال/ دارایی‌ها و مسئولیت ناشی از یک اقدام/ عدم اقدام در دوره‌ی فعالیت تجاری طبقه‌بندی شوند.

بیمه‌ی ملی گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد، که یک سازمان تجاری را قادر می‌سازد تا خود را در برابر زیان‌های ناشی از خطرات مختلف محافظت کند.

این گزینه‌ها می‌توانند به صورت سیاست‌های بسته‌ای، سیاست‌های خاص برای حفاظت در برابر از دست رفتن اموال و سیاست‌های خاص برای پوشش مسئولیت ناشی از خطاها و غفلت‌ها در دوره‌ی معامله‌ی فعالیت تجاری دسته‌بندی شوند.

داده‌های مسئله

شرکت بیمه‌ی مّلی محدود با دفتر ثبت شده‌ی خود در کلکته در سال ۱۹۰۶ به صورت حقوقی ثبت گردید. در نتیجه‌ی گذراندن قانون ملّی‌سازی کسب و کار بیمه‌ی عمومی در سال ۱۹۷۲، ۲۱ شرکت خارجی و ۱۱ شرکت هندی با آن ادغام شده و شرکت بیمه‌ی ملی به تابعی از شرکت بیمه‌ی عمومی هند (GIC) تبدیل شد که به طور کامل تحت مالکیت دولت هند قرار دارد.

بعد از اطلاع‌رسانی قانون اصلاح کسب و کار بیمه‌ی عمومی (ملّی‌سازی)، در ۷ آگوست ۲۰۰۲، شرکت ملی از شرکت مرکزی خود GIC منفک شده و در حال حاضر به عنوان یک تعهد دولت هند عمل می‌کند.

شرکت بیمه‌ی ملی (NIC) یکی از شرکت‌های بیمه‌ی پیشرو بخش عمومی هند است، که کسب و کار بیمه‌ی غیر زندگی را انجام می‌دهد. مرکز آن در کلکته قرار دارد، شبکه‌ی NIC در حدود ۱۰۰۰ دفتر دارد، که دارای بیش از ۱۶۰۰۰ هزار افراد ماهر می‌باشد، که در طول و عرض کشور گسترده شده‌اند و مناطق روستایی دور اُفتاده، شهرک‌ها و شهرستان‌ها را پوشش می‌دهد.

عملیات خارجی NIC از طریق شعبه‌های آن در نپال انجام می‌شوند. به فراخور، محصولات بیش از ۲۰۰ سیاست عرضه شده توسط NIC را در بر می‌گیرند که نیازمندی‌های بیمه‌ای متنوع ۱۴ میلیون بیمه‌گذار خود را تهیه می‌کند. سیاست‌های نوآورانه و سفارشی تضمین می‌کنند که حتی نیازمندی‌های بیمه‌ای تخصصی نیز به طور کامل مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سرمایه‌ی پرداخت شده‌ی شرکت ملی ۱۰۰ Rs کرور است. با یک پایه‌ی حق بیمه ۵۰۰ میلیون روپیه (۵۰ کرور روپیه) در سال ۱۹۷۴ شروع کرد، درآمد حق بیمه‌ی مستقیم ناخالص NIC به طور پیوسته تا ۴۲۷۹۹ میلیون روپیه (۴۲۷۹٫۹ کرور روپیه) در سال مالی ۲۰۰۸- ۲۰۰۹ رشد کرده است.

شرکت ملّی کسب و کار بیمه‌ی عمومی بیمه‌های آتش‌سوزی، دریایی و متفرقه را معامله می‌کند. این شرکت حفاظت در برابر طیف گسترده‌ای از خطرات را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این شرکت دارای امتیاز ارائه‌ی خدمات خود به تقریباً همه‌ی بخش‌ها یا صنایع در اقتصاد هند یعنی، بانکداری، ارتباطات راه دور، هوانوردی، کشتیرانی، فناوری اطلاعات، برق، نفت و انرژی، کشاورزی، مزارع، تجارت خارجی، مراقبت بهداشتی، چای، اتومبیل، آموزش و پرورش، محیط زیست، تحقیقات فضایی و غیره می‌باشد.

شرکت ملّی دومین شرکت بیمه‌گر بزرگ غیر زندگی در هند است که دارای یک حضور بازار بزرگ در شمال و شرق هند می‌باشد. رشد پیوسته در درآمد حق بیمه به طور متناسب در طول سال‌ها با سود منطبق شده است. از مارس ۲۰۰۹، ذخیره‌ی عمومی NIC در ۱۳۰۸۰٫۵ میلیون روپیه (۱۳۰۸٫۵ کرور روپیه) با ارزش خالص ۵۰۱۵٫۹۷ میلیون روپیه (۵۰۱٫۵۹ کرور روپیه) مانده است که نشان دهنده‌ی اصول مالی قوی می‌باشد.

این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درباره احسان رضایی

سفارش ترجمه آنلاین خدمات ترجمه مقاله isi به صورت فوری کاهش هزینه و زمان در سفارش ترجمه آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *