بازاریابی کارآفرینانه در SME ها نقش مؤسس – کارآفرین

این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آیا مؤسس – کارآفرین بر روی فرآیند بازاریابی کارآفرینانه تأثیر می‌گذارد؟ هدف از این مطالعه درک نقش و اهمیت بازاریابی کارآفرینانه در SME ها و بررسی تأثیر نقش مؤسس – کارآفرین در این فرآیند است.

 

 

به دلیل رقابت جهانی، پیشرفت فناوری و نیازهای جدید مصرف کنندگان، الگوهای رقابتی دائماً در حال تغییر هستند. آن تغییرات باعث می‌شوند که شرکت‌ها به طور همزمان در ابعاد مختلف نظیر طراحی و توسعه‌ی محصول، تولید، توزیع، ارتباط و بازاریابی رقابت کنند. در واقع، بازاریابی بر اساس گفته‌ی Churchill و Lacobucci در سال ۲۰۰۵، بازاریابی در طی سالیان اخیر از نظر اهمیت رشد داشته است، همه‌ی افراد درگیر در دنیای کسب و کار باید درباره‌ی قابلیت‌های بازاریابی دانش و آگاهی داشته باشند، زیرا در یک محیط رقابتی، هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بدون آن به منافعی دست یافته یا مشتریان را حفظ کند.

برای Vega (2009)، بازاریابی یکی از ارکان اساسی برای رسیدن به اهداف و موفقیت سازمانی را تشکیل می‌دهد. در این ارتباط Reijonen (2010) بیان می‌کند که بازاریابی می‌تواند به عنوان استراتژی، فرهنگ/ فلسفه، تاکتیک/ روش یا هوش بازار درک شود. اگرچه بازاریابی نقش مهمی را در موفقیت شرکت‌های بزرگ بازی می‌کند، نقش آن در شرکت‌هایی با اندازه‌ی کوچک و متوسط (SMEs) به مرتب مهم‌تر و حیاتی‌تر است، زیرا از دست دادن یا به دست آوردن یک مشتری اغلب می‌تواند بقاء آنها را تعیین کند.

بر اساس Reijonen و Laukkanen (2010)، بازاریابی به عنوان یکی از بزرگترین مشکلاتی که کسب و کارهای کوچک در عملیات خود با آن روبرو هستند دیده شده است، اما همزمان، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین فعالیت‌های کسب و کار برای رشد و بقاء SME نیز می‌باشد. همچنین Stokes (2000) بیان می‌کند که کارآفرینان و مالک-مدیران شرکت‌های کوچک مایل‌اند تا بازاریابی را به عنوان یک تاکتیک برای جذب کسب و کارهای جدید ببینند، و مفهوم فلسفی و استراتژیک این اصطلاح را به همان اندازه بکار نمی‌برند. SME ها دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را از سازمان‌های بزرگ متمایز می‌کند و این تفاوت‌ها تنها به اندازه محدود نمی‌شوند،

بلکه همچنین دربرگیرنده‌ی اهداف، سبک مدیریت و خودِ بازاریابی نیز می‌باشند، به همین دلیل Reijonen (2010) مدعی است نشان داده شده است که نظریه‌های سنتی بازاریابی قادر به توضیح رضایت‌بخش بازاریابی در SME ها نیستند. بنابراین، نقش بازاریابی در SME ها علاقه‌ی محققین بسیاری را برانگیخته است. گیلمور و همکاران در سال ۲۰۱۲ حتی گفتند که مدیریت بازاریابی و تصمیم‌گیری در SME ها حداقل برای ۳۰ سال یک موضوع تحقیقاتی بوده است.

شاید این مقاله هم به دردتان بخورد  مقاله اصول اخلاقی بازاریابی بین‌المللی: مرور ادبیات تحقیق و دستور کار پژوهشی

این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درباره احسان رضایی

سفارش ترجمه آنلاین خدمات ترجمه مقاله isi به صورت فوری کاهش هزینه و زمان در سفارش ترجمه آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *