دانلود مقاله ترجمه شده isi

این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اهمیت تصمیم گیری استراتژیک

یکی از پر کاربردترین چارچوب های استفاده شده در مدیریت استراتژیک مدل تحلیل SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها، و تهدیدها) می باشد. این چارچوب شناسایی نقاط قوت و ضعف یک شرکت، فرصتها و تهدیدهایی که در محیط خارجی وجود دارند را شامل می شود. به مدیران کمک می کند تا یک استراتژی مؤثر طراحی نمایند، از نقاط قوت شرکت به منظور بهره برداری از فرصتها و به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض تهدیدها استفاده کنند. مدیران به منظور استفاده از این چارچوب باید اطلاعات را از منابع چند گانه (هم داخلی و هم خارجی، بسیاری از این منابع ذینفعان هستند) شناسایی، اکتساب، و جذب نمایند و این داده ها را در فرآیند تصمیم گیری استراتژیک دخیل کنند.

یک قابلیت تصمیم گیری داخلی خوب توسعه یافته به طور کلی برای اثربخشی تصمیمات استراتژیک یک شرکت حیاتی است. حجم زیادی از شواهد و مدارک وجود دارند که از این دیدگاه حمایت می کنند که تصمیمات با کیفیت بالاتر در آمیختن طیف وسیعی از اطلاعات در فرآیند تصمیم گیری ناشی می شود. برای شرکتهایی که در محیط های رقابتی پیچیده اداره می شوند، کارآمدترین فرآیندهای تصمیم آنهایی هستند که بر اساس تنوعی از قابهای ارجاع به منظور شناسایی عوامل مهم نظیر نیازهای مشتری، در دسترس بودن فرصتهای بازار جدید، بهترین شیوه های عملیاتی، تعاملات رقابتی، و منابع حیاتی ترسیم می شوند.

بنابراین، اهمیت تنوع دانش و نقش کلیدی که منابع مبتنی بر دانش در ایجاد و حفظ مزیت رقابتی بازی می کنند به طور گسترده ای به رسمیت شناخته اند. یکی از چالش های حیاتی برای یک تیم مدیریت ارشد (TMT) ترکیب مؤثر اطلاعات قابل اعتماد و دقیق در فرآیند تصمیم گیری استراتژیک شرکت می باشد.

عملکرد شرکت

مدیران اجرایی درگیر در تصمیم سازی های استراتژیک با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند که چگونه اقدامات حاصل بر روی عملکرد شرکت تأثیر خواهد گذاشت. معمولاً، هدف مشترک رهبران استراتژیک توسعه و حفظ یک مزیت رقابتی است (یعنی مزیتی که رقبا نتوانند به راحتی آن را تکثیر کنند). با این حال، توسعه چنین مزیت رقابتی در محیط های کسب و کار پیچیده به طور فزاینده ای دشوار شده است، زیرا ذینفعان بی شماری تلاش می کنند تا بر روی تصمیمات گرفته شده در داخل شرکت تأثیر بگذارند. چالش رو به رشدی که رهبران استراتژیک با آن روبرو هستند این است که چگونه انتظارات متضاد میان این گروه های ذینفعان را با هم وفق دهند، در حالیکه همزمان سطوح قابل قبولی از عملکرد شرکت را حفظ می کنند.

نقل قول های ذکر شده در بالا توسط ناپلئون بناپارت و پیتر دروکر نادر بودن و ارزش تصمیم گیری با کیفیت را نشان می دهد. تصمیمات اجرایی مؤثر توسط مدیران اجرایی به عنوان نقاط عطف شیوه های مدیریت استراتژیک موفق، به ویژه در محیط های آشفته و غیر قابل پیش بینی عمل می کنند. رسوایی های شرکتی که در چندین سال اخیر روی داده اند منجر به افزایش بررسی موشکافانه اقدامات و فرآیندهای شرکت شده است. گروه های مختلف ذینفعان تلاش می کنند تا تصمیمات شرکت درباره نحوه تخصیص منابع (داخل و خارج از شرکت) و نحوه‌ی تصمیم گیری توسط مدیران اجرایی را تحت تأثیر قرار دهند. همچنان، یک مسئله مهم این است که تصمیمات اخلاقی چه تأثیری بر روی عملکرد شرکت دارند.

سازماندهی مقاله

در این مقاله، ما برخی از تلاش های اخیر به منظور توسعه پیوندهای مفهومی و تجربی بین اصول اخلاقی کسب و کار و عملکرد شرکت را مرور می کنیم. همچنان به طور مختصر تلاش ها برای مفهومی سازی اصول اخلاقی کسب و کار را به عنوان یک مسئله مرتبط با عملکرد برای رهبران استراتژیک مورد نقد قرار می دهیم. سرانجام، با ارائه‌ی تعدادی عقیده و بینش درباره اینکه تحقیقات آینده در این حوزه چگونه می توانند ارتقاء یابند، و برجسته نمودن برخی از مسائل حل نشده برای مدیران اجرایی این مقاله را خاتمه می دهیم.

 

این ترجمه مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درباره احسان رضایی

سفارش ترجمه آنلاین خدمات ترجمه مقاله isi به صورت فوری کاهش هزینه و زمان در سفارش ترجمه آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *